У процесі
трудової діяльності працівникам кадрових служб доводиться мати справу з великою
кількістю документації, яка відображає рух персоналу в компанії. Особливості
заповнення, ведення, зберігання документації різні. Тому даному процесу варто
приділити увагу в першу чергу відповідальним особам, а саме – працівникам
кадрових служб підприємства, установи, організації. Адже у цьому і полягають
основні функції відділу кадрів: оформлення розпорядчих документів по особовому
складу, ведення облікових документів по кадрах та трудових книжок.
Здавалося б, що
у веденні кадрової документації для досвідченого кадровика немає нічого
складного. Але з цим посперечається кожен кадровик. Навіть незначне, неточне
або ж недбале ставлення до ведення кадрової документації може завдати клопоту
роботодавцю, працівнику і самому кадровику. Тому, шановні читачі, потрібно
тримати руку на пульсі змін трудового законодавства, відповідно до якого, може
змінюватися оформлення тих чи інших кадрових документів. Дана порада буде
слушною як для досвідчених кадровиків, так і для кадровиків-початківців та
вбереже від неприємних наслідків. Адже варто також пам’ятати, що неналежне
оформлення кадрової документації може привернути увагу контролюючих органів. А
особи, винні у даних порушеннях, можуть бути притягнуті до відповідальності.
Експерти
травневого номера журналу в своїх матеріалах висвітлили питання, які,
безперечно, вам, шановні читачі, знадобляться у процесі трудової діяльності та
допоможуть уникнути можливих порушень.
Галина Таран у
своїй статті розповіла про посадову інструкцію начальника відділу кадрів.
Зокрема, про базові принципи складання посадових інструкцій, основу для
складання, побудову змісту, порядок затвердження та ознайомлення, порядок
внесення змін до посадової інструкції.
Ганна Коркішко
описала особливості заповнення «Особової картки працівника» типової форми №
П-2. Про те як заповнюються облікові документи, які існують особливості
оформлення особових справ державних службовців, на підставі чого заповнюється
та ведеться особова картка типової форми № П-2 та багато іншого ви прочитаєте у
статті.
Ганна Горіна та
Олена Панич висвітлили порядок заповнення листка непрацездатності. Експерти
розглянули загальні питання щодо його заповнення та зупинилися на кожному з
етапів оформлення окремо.
Про терміни
зберігання документів на підприємстві розказала Марія Донець.
Ігор Стариков
представив алгоритм ведення військового обліку в організації.
Значні складнощі
у роботодавця викликають питання з приводу вибору форми трудового договору,
формування його змісту та обов’язкових вимог щодо оформлення трудових відносин.
Вирішити це питання допоможуть Євгенія Галамасюк та Катерина Песоцька у своєму
матеріалі.
Трапляються
ситуації, що призводять до змін умов праці, за яких виникає необхідність
переоформлювати строкові трудові договори на безстрокові. З метою запобігання
порушень прав сторін трудового договору при даних змінах треба дотримуватися
правил, заснованих на діючих правових нормах нашої держави. Як переоформити
строковий трудовий договір на безстроковий, розповість Юлія Ісаєва.
У рубриці
«HR-аспект» Лейла Алієва зазначила про навчання керівників. Експерт описала
практичні інструменти, особливості, цікаві деталі, ризики, пов’язані з таким
навчанням, та поділилася власним досвідом.
Про вживання
відповідних заходів щодо запобігання екологічної катастрофи у рамках однієї
окремо взятої компанії розказала Валентина Чаплигіна у рубриці «Охорона праці».
Шановні читачі
та експерти журналу «Праця і Закон», у травні Видавництву HRD виповнюється 15
років. Весь цей час ми працюємо заради того, щоб ви були в курсі останніх
актуальних змін у питаннях трудового законодавства, кадрового діловодства та
управління персоналом. Дякуємо за довіру. Нехай щастить усім нам!
Із побажанням
порядку в справах,
Катерина Гарманчук,
головний редактор
Комментариев нет:
Отправить комментарий