Дійові особи:
Абрамов Степан Олександрович – директор туристичного агентства «Тур-Гід».
Демкович Лідія Анатоліївна – кадровик.
Ігнатенко Денис – стажер.
Симак Марина – менеджер з туризму.
Бондар Анастасія – секретар.
У багатьох компаніях, навіть з невеликим штатом, ще існує досить глибока прірва між керівництвом і підлеглими. І мова йде зовсім не про статус у компанії, рівень зарплати чи наявність окремого кабінету. Керівництво, як правило, не вважає за потрібне попереджати про кадрові зміни: співробітник в останній момент дізнається про його переведення. Персонал має отримувати достатньо інформації, а головне – вчасно. Працювати ж на «пороховій бочці» ніхто не погодиться!
Ще гірша ситуація із новачками, яких іноді усіма правдами й не правдами заманюють в компанію, особливо на непопулярні позиції. Обіцяючи золоті гори, можна знайти хорошого фахівця, але ж чи довго утримаєш нового співробітника?
Обман із перших кроків не призведе до довготривалої співпраці, а неповага з боку керівництва – не робить його «ближчим до народу». Кадрові перестановки також часто збивають із пантелику увесь персонал компанії, в деякого навіть викликає демонстративний спротив. Саме в режимі «повної плутанини» жили останні декілька тижнів співробітники туристичного агентства.
Симак Марина на роботу прийшла стурбована, нервово щось шукала в Інтернеті. Її подруга Анастасія понад півгодини намагалася з’ясувати що сталось, аж поки сама Марина нарешті не розпочала розмову, точніше нерозбірливий монолог:
– Ще вчора не повірила власним вухам, але ж очі не брешуть? Настю, я так здивована та обурена. Не розумію, що я зробила не так! Начебто і доган не отримувала від керівництва, і скарг від клієнтів не було, а він за моєю спиною таке задумав! І як після цього зрозуміти нашого директора, який і по голові гладить, і водночас ніж у спину встромити хоче..!
– Марино, що сталося? Звідки такі думки? – почала хвилюватися за подругу Анастасія.
– … я покладала великі надії на цю роботу: і кар’єрні перспективи є, і колектив хороший, а що тепер? – розгублено запитала Марина.
– Коли я зрозумію причину, можливо, щось і пораджу, – Анастасія спробувала повернути розмову в потрібне русло.
– Вчора моя знайома, яка наразі шукає роботу, розповіла, що бачила на одному із джоб-сайтів оголошення про пошук претендента на вакантну посаду. При чому ця посада – моя! Тепер розумієш у чому справа? Наша компанія шукає працівника на моє місце! – нарешті розповіла суть проблеми Марина.
– З директором, як я розумію, ти ще не говорила? – уточнила співрозмовниця.
– Я це так просто не залишу! Вони не мають право мене звільняти! – сказала Марина і рішуче попрямувала у бік директорського кабінету.
***
– Доброго дня, Степане Олександровичу! Є хвилинка? У мене до вас серйозна розмова, – рішуче мовила Марина.
– Заходьте, дорогенька. Ви читаєте мої думки. Також збирався поговорити з вами, – відповів директор.
– Отже, можна одразу перейти до справи: виявляється, що подумки ви мене вже звільнили, адже в Інтернеті вже відкрита вакансія на моє місце. Попереджаю, я буду скаржитися! – одразу перейшла в наступ Марина, але у відповідь почула лише сміх начальника.
– Бачу ваша розвідка працює на відмінно! І справді ми розмістили таке оголошення, але ж і вам маємо що запропонувати, – розпочав директор. – Ми вирішили вас підвищити і довірити роботу з VIP-клієнтами. Як вам така пропозиція?
– Степане Олександровичу, вибачте за таку імпульсивність! Я передбачила лише один фінал цієї історії, а про такий варіант навіть не подумала… – намагалася виправдатися Марина.
– Вибачення прийнято. Якщо ви вже тут, то, думаю, варто обговорити деякі деталі… Розумієте, Марино, є один нюанс. Ви ж знаєте, що у компанії не найкращий період, а тому я можу запропонувати лише кар’єрне підвищення, а от із зарплатою доведеться почекати, – сказав директор.
– Тобто ви мені пропонуєте подвійну відповідальність та навантаження за ті ж самі гроші? Я зацікавлена у професійному зростанні, але ж і винагороду хочу відповідну. Ви добре знаєте, що матеріальна мотивація персоналу неефективна лише в книжках, а в реальності – це досить хороший стимул, – не погодилась підлегла.
– Раджу добре подумати. Адже ваша посада дуже скоро може стати вільною не лише на джоб-сайті, – натякнув на звільнення директор.
– Я маю повне право відмовитися від підвищення, тому пропоную залишити все як є, – Марина не бажала розпалювати конфлікт, тому запропонувала відкласти розмову.
***
Через тиждень в офісі усім співробітникам урочисто, і ніби демонстративно, відрекомендували стажера Ігнатенка Дениса, якого мали підготувати до робити менеджером з туризму. Ця новина змусила Марину захищати свої права вже у відділі кадрів.
– Хтось мені пояснить, що відбувається? Я не погодилась на переведення, але ж і звільнена не була. Чому я маю виконувати роль наставника для претендента на моє законне робоче місце? – справедливо висловила своє невдоволення Марина. – Лідіє Анатоліївно, як таке може бути?
– Проблему можна було вирішити й полюбовно, але своєю відмовою ви роздратували Степана Олександровича. Ви маєте бути вдячні за таку довіру до своєї персони. Правду кажуть, що молодь сьогодні хоче отримати все й одразу, не доклавши належних зусиль, – почала повчати кадровик.
– Змушена не погодитись: це роботодавці хочуть отримати в штат профі або «робочу конячку» якнайдешевше. Олексій Степанович не розглядає такий варіант, щоб найняти окрему людину на вакантну посаду менеджера по роботі з VIP-клієнтами? – запитала дівчина.
– Навряд чи. Тому вирішуйте: або ви з нами, або… з речами на вихід, – грубо сказала кадровик і стало очевидно, що вона підтримує керівника. – До того ж невдовзі ми плануємо офіційно оформлювати новенького Дениса. Тому бажано, щоб не було перешкод і затримок із укладенням трудового договору.
– Припустимо, що я візьму стажера під свою опіку. Тоді мені мають нараховувати доплату за наставництво. Чи не так? – Марина зрозуміла, що в компанії у неї вже немає майбутнього, а тому хотіла наостанок «взяти» максимум.
– Єдине що ми можемо вам обіцяти – це стовідсотковий розрахунок при звільненні за власним бажанням, – завершила розмову Лідія Анатоліївна.
Підготувала Тетяна Вареник
- Дії роботодавця, який розмістив оголошення про роботу ще до того, як вакансія звільнилася, можна кваліфікувати як порушення? У разі якщо на підприємстві є вільне робоче місце, чи зобов’язаний роботодавець закрити цю вакансію?
- Чи може співробітник подати позов до суду за те, що його не попередили про переведення? Чи законно переводити співробітника на вищу посаду, але не підвищувати зарплату?
- Як юридично грамотно оформити переведення працівника всередині компанії на іншу посаду?
- На якій підставі роботодавець може зобов’язати працівника виконувати функції наставника? Які документи необхідно оформити та на який термін?
- Чи передбачена відповідальність роботодавця за несвоєчасне укладення трудового договору?
Комментариев нет:
Отправить комментарий