15 мая 2012 г.

На порозі змін


Едвардс Демінг, авторитетний консультант з управління якістю, колись зазначив: «Ви можете не змінюватися. Виживання – справа добровільна». Цей вислів в бізнесі став крилатим. Про те, що зміни – необхідна умова розвитку, пам’ятають найефективніші компанії світу. Але варто пам’ятати, що їхню думку не завжди поділяють співробітники. Коли організація проводить зміни, які так чи інакше стосуються персоналу, це неминуче приводить до супротиву, пов’язаного із страхом людей перед невідомим і підсвідомим очікуванням того, що працедавець неодмінно змінить умови роботи і/або оплати праці на гірше.
Аби зміни, які впроваджує компанія і які стосуються співробітників, пройшли успішно, керівники повинні дотримуватися наступних умов: провести повноцінну комунікаційну кампанію, щоб попередити «кулуарні» плітки; дати можливість співробітникам стати частиною змін, запропонувавши власні ідеї; знайти т. зв. агентів змін, які лобіюють ініціативи керівництва серед працівників, і при цьому підтримувати баланс, щоб демократичний підхід не призвів до хаосу та вседозволеності. Управління змінами – це своєрідне мистецтво. Невеликі зміни не дуже складні, але і не прості. Зрозуміло наступне: важливо, щоб зміни, які стосуються людей, не ускладнювалися ще і питаннями неправильних вирішень кадрової служби і некоректного супроводу необхідних кадрових документів. Саме досконалому виконанню даного завдання і присвячений випуск травневого номеру нашого журналу.
Зокрема, Дмитро Євдокимов пояснив, чи існує різниця між переведенням та переміщенням працівників.
Про аспекти переведення на легшу роботу розповіла Таїсія Мєдвєдєва. Автор зазначила деякі особливості переведення та подала алгоритм дій, який стане в нагоді кадровику за таких обставин.
Темі порядку оформлення змін істотних умов праці присвятила матеріал Надія Братаніч. Експерт акцентувала увагу на тому, що найчастіше зміни стосуються режиму роботи працівника та встановлення неповного робочого дня або тижня. Автор також зазначила алгоритм дій власника підприємства у разі змін істотних умов праці.
Не варто забувати роботодавцю і про інформування працівників при зміні умов праці, про це говорять Ольга Нікітіна та Павло Ходаковський. З матеріалу ви дізнаєтесь, як роботодавцем визначається доцільність і необхідність змін, як провести процедуру повідомлення працівників, що робити у випадку, коли працівник не погодився зі змінами.
Ольга Банар у своєму матеріалі розглянула питання виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника, акцентуючи увагу на оплаті праці та гарантіях для працівника, який виконує дані обов’язки.
Нагадаємо, що 5 лютого 2012 р. набрав чинності ЗУ «Про професійний розвиток працівників». У зв’язку з цим Юлія Черкашіна присвятила матеріал одному з розділів закону, а саме «Професійному навчанню працівників». Про особливості проведення атестації читайте в наступних випусках журналу.
Ви, мабуть, погодитесь, що процес оформлення виходу працівників на пенсію завжди викликає низку питань у працівників кадрових відділів. Олександр Маняк розповів про особливості, на які потрібно звертати увагу, коли працівник виходить на пенсію.
Катерина Ракушняк, за традицією, розповіла про оформлення переведення працівників у програмі «1С» у рубриці «1С:поради кадровикам».
Наталія Бровченко у рубриці «HR-аспект» розповіла про період адаптації персоналу. Автор наголосила на процесах, які необхідно підготувати перед тим, як новий співробітник вийде на роботу.
Із побажанням позитивних змін,
Катерина Гарманчук,
редактор

Комментариев нет:

Отправить комментарий