15 октября 2010 г.

Друге дихання чи крок у прірву?

Зміни у бізнесі призводять до абсолютно різних наслідків. Для деяких компаній вони стають впевненим кроком до прогресу, для інших – неминучим крахом, якщо організації не змогли пристосуватися до нових умов. У будь-якому випадку реорганізація – це один із способів необхідного оновлення.

Розвиток суспільства та економіки, що з кожним роком стає все більш динамічним, вимагає від підприємців новаторського мислення, прийняття глобальних, часом незвичних, рішень, готовності грати за жорсткими правилами конкурентного бізнесу. Для прикладу можна згадати одну з найагресивніших бізнес-акул – компанію Google Inc., яка вже поглинула понад 50 компаній, серед яких YouTube, Begun, FeedBurner, AOL та ін. Це дозволило їй стати одним із найдорожчих світових брендів. І при цьому не один рік поспіль утримувати лідерські позиції в рейтингах найкращих роботодавців.

Щоб процес реорганізації мав успіх, вкрай важливо сім разів відміряти і один раз відрізати. Часто керівники бізнесів при злиттях або поглинаннях приділяють основну увагу юридичним та фінансовим аспектам цих складних процесів. Але результати досліджень чітко вказують на надважливу роль людського фактору. Так, компанія SHRM (професійної HR-асоціації) визначила п’ять аспектів, які негативно впливають на успіх реалізації проектів реорганізаційних змін. А саме: нездатність компанії створити адекватну систему фінансових показників, зниження продуктивності праці, несумісність культур, втрата ключових співробітників, зіткнення стилів управління. Вони у свою чергу надто часто призводять до виникнення трудових спорів.

Компанії – це не лише капітали. Це насамперед людські ресурси. Законодавство України містить безліч норм, які регулюють процес оформлення співробітників на новоутвореному підприємстві, скорочення чисельності або штату працівників та виплати компенсацій. Врахувати ці нюанси допоможуть наші експерти.

Відкриває номер стаття, яка подає загальні відомості про реорганізацію та її види. Далі юрист Олеся Павлинська докладно розповість про те, як належним чином оформити працівника на підприємстві-правонаступнику, а також окремо зупиниться на трудових відносинах з іноземцями, що працюють на підставі відповідного дозволу.

Євгенія Вознюк охарактеризує найбільш поширені варіанти реорганізації відділу кадрів, а перш за все відзначить декілька умов, за яких структурні зміни в компанії будуть ефективними та виправданими. Зокрема, автоматизація функції кадрового діловодства, переведення частини функцій на аутсорсинг, скорочення кількості працівників та обсягів бізнесу – основні умови, що визначають необхідність реорганізації. Ще один важливий аспект цього процесу розкриє головний бухгалтер Катерина Грижук. На конкретних прикладах вона пояснить, як визначити компенсацію за невикористану відпустку та розрахувати розмір вихідної допомоги для співробітників.

Досвідом злиття бізнесів поділяться експерти компанії JTI. А юрист Олександр Сачук дасть декілька порад щодо безпечної реорганізації з дотриманням трудового законодавства України.

На окремий розгляд винесено матеріал юристів адвокатської фірми «Паритет» – Юлії Черкашіної та Олександри Глозман. Вони описали особливості оформлення звільнень у зв’язку із закінченням терміну дії строкового трудового договору, розглянули випадок, коли розірвання трудових відносин неможливе, тобто в разі тимчасової втрати працездатності.

Міфи навколо проекту Трудового кодексу у своїй статті розвінчала Євгенія Каляпіна, яка порівняла новостворений законопроект із діючим КЗпПУ.

До речі, велика кількість противників нового кодексу, потреба в якому назріла вже давно, ще раз доводить той факт, що людям непросто наважитися на зміни – як в межах окремого бізнесу, так і в державних масштабах.

Із побажанням сміливих змін,

Тетяна Вареник,

відповідальний редактор,

ia@hrd.com.ua

Комментариев нет:

Отправить комментарий