12 октября 2011 г.

Розкладемо по полицях

Прийняти, звільнити, перевести – буденні справи кадровика, які потребують акуратності, а на додачу ще й здатності запам’ятовувати та розбиратися у нюансах кадрового діловодства. З одного боку, штатні співробітники компанії мають бути під суворим обліком, з іншого, людського фактору ніхто не відміняв… Як витримати баланс між людським ставленням до робітників та безліччю вимог законодавства на всі випадки життя?.. Адже не може все відбуватися за принципом «є документ – є людина; немає документа – немає людини». Такого не буває.

Необхідність заповнювати безліч паперів, зміст яких мало чим відрізняється, – справжня бюрократична перепона. Чи можемо ми хоча б уявити, що в Україні, скажімо, буде скасовано ведення трудових книжок? Наприклад, в сусідній Росії вже давно йде мова про відміну трудових книжок – такі собі докази професійної діяльності. Не виключено, що права громадян будуть навмисне або ж мимоволі порушуватися, тому й єдиної думки не існує, а точно спрогнозувати наслідки жоден експерт не зможе. З іншого боку – у більшості країн світу такий документ взагалі відсутній, а нам дістався у спадок від радянського минулого.

А поки законодавці прийдуть до думки, що чим простіше – тим ефективніше, працівникам кадрових служб необхідно вправлятися у мистецтві оперативного оформлення наказів, заповнення бланків, ведення облікових книг, намагаючись «вписатись» у рамки робочого дня.

Експерти жовтневого випуску журналу поділилися своїми знаннями та практикою введення кадрових документів. Зокрема Надія Братаніч присвятила матеріал документам з обліку кадрів, описавши їх структуру та особливості ведення.

Достатньо уваги експерти приділили заповненню та оформленню трудових книжок (в Україні їх поки ніхто не відміняв…). Розпочала Таїсія Мєдвєдєва, яка не лише подала загальні відомості та шаблони документів, а й зупинилася на основних помилках, що найчастіше трапляються під час внесення записів до трудових книжок. Доповнила колегу Наталія Дейнега статтею про особливості заповнення трудових книжок окремих категорій працівників: студентів, працівників у фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності (ФОП), тих, хто працює за сумісництвом. Безліч нюансів має процес внесення змін до трудових книжок, а також процедура видачі дублікату трудової книжки (вкладишу до неї). У тому числі, Наталія розповіла про відповідальність особи, винної у неправильному оформленні кадрових документів. Завершується ця своєрідна «трилогія» матеріалом Катерини Нікіпелової, яка подала інформацію про оформлення трудової книжки працівника при роботі в іноземних представництвах в Україні, і нарешті розповіла про те, як безболісно «віддати» цей документ при звільненні.

Консультант з кадрових питань Юрій Костенко не оминув тему зміни найменування посади, що нерідко викликає труднощі у кадровиків-початківців. Ольга Орел розтлумачила особливості оформлення та заповнення документів, необхідних для відрядження.

Співпраця із т. зв. тимчасовими працівниками сьогодні явище не нове, але, враховуючи відсутність законодавчого врегулювання оформлення такого персоналу, стаття Оксани Лапій стане у нагоді. Автор зробила акцент на ризиках для роботодавця, який наймає таких працівників.


Із побпжпнням порядку у справах,
Тетяна Вареник,
відповідальний редактор

Комментариев нет:

Отправить комментарий