20 января 2011 г.

І знову іспити…

Атестація – копітка процедура як для роботодавця, так і для співробітників. Її підготовка та проведення вимагає значних ресурсів. Проте при правильному підході до справи інвестиції в цей процес більш ніж виправдані.

На запитання: «У чому сила компанії?» впевнено можна відповісти – у її працівниках, точніше – у кращих із них. Слабку ланку можна побачити і неозброєним оком, оскільки керівник будь-якого підрозділу кожного дня оцінює результати роботи підлеглих. На щастя для горе-співробітника та на жаль для роботодавця, закон вимагає фактів, а не суб’єктивних оцінок. Атестація дозволяє легально попрощатися із непрофесіоналами для того, щоб компенсувати кадрові втрати за рахунок підбору людей з необхідними компетенціями.

Як правило, компанія наражає себе на ризик, звільняючи персонал за результатами атестації. У даному випадку досить висока вірогідність судових позовів, які інколи призводять до хепі-ендів, а часто – до грошових компенсацій жертві необ’єктивної оцінки.

Під час атестації вже дорослий співробітник може відчути дежавю: згадайте, коли востаннє ви здавали екзамен? Ще на університетській лаві ми доводили своє право називатися спеціалістом. Нібито й упевнені, що знаємо, вміємо, можемо, але думка «а раптом не здам!» геть підкошує впевненість. Страх отримати своєрідне «не зараховано» викликає негативну реакцію співробітників. Тому варто не лише формально готуватися до атестації, але проводити роз’яснювальні бесіди, заздалегідь налаштувати персонал на оцінювання їхніх професійних якостей.

Необхідність об’єктивної атестації закладена у самому значенні цього слова: в латинській мові воно трактується як свідчення, підтвердження, доказ. Цей формальний показник дає інформацію про знання та навички підлеглих. Обробка результатів атестації допомагає створити план розвитку на майбутнє, визначити заходи, потрібні для підвищення професійного рівня персоналу.

Отже, атестація персоналу незамінна для компанії, але готуйтеся долати бар’єри. У цій ситуації у пригоді стане січневий випуск журналу, де наші автори розкриють тему, посилаючись на чинне законодавство та власний досвід.

Юрист Інна Розпутня переконана: атестація впливає на удосконалення якісного складу персоналу, його ефективне використання, посилення організованості і відповідальності працівників. Вона докладно розповіла про етапи атестації, створення атестаційної комісії, розробку документів до та після даного заходу. Фінальній частині атестації приділила увагу у своїй статті Надія Братаніч. Доповнила її Наталія Єфанова, яка присвятила матеріал правовим аспектам професійного навчання співробітників, правам та обов'язкам суб’єктів трудових відносин щодо професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації, правилам оплати навчання.

Специфіка деяких професій не дозволяє проводити атестацію за загальними правилами, тому юрист Володимир Власенко згадав про нормативно-правові акти, що регулюють питання оцінки знань та навичок різних категорій співробітників. Окремо Володимир Копієвський відзначив особливості атестації керівників підприємств.

Оскільки висновок атестаційної комісії може стати підставою для звільнення, Оксана Войнаровська та Тетяна Іванович розглянули відповідний порядок розірвання трудових відносин.

Одним із пріоритетних завдань атестації є поповнення кадрового резерву, який поділяється на окремі типи. Про джерела формування резерву та критерії відбору працівників розповість керівник відділу з персоналу Олександра Гаран.

За допомогою статті Яни Романенко вдасться провести логічні межі між поняттями «оцінка» та «атестація». Автор чітко відокремила ці процеси, продемонструвавши приклади із власного досвіду, що дозволить обійти гострі кути і у вашій роботі.

Із побажанням об’єктивних оцінок,

Тетяна Вареник,

відповідальний редактор,

ia@hrd.com.ua

Комментариев нет:

Отправить комментарий