18 сентября 2013 г.

Порядок понад усе


Прийняти на роботу, перевести, звільнити, відрядити, надати відпустку... Правильне оформлення цих та інших процесів лежить на плечах відділу кадрів підприємства або окремого працівника. Від того, як фахівець кадрової служби організує свою роботу, багато в чому залежить, як працюватиме новоприйнятий робітник та компанія в цілому. Не кажучи про те, що правильно оформлена, структурована документація полегшить життя самому кадровику. Наведений лад у справах (зокрема, документах) допоможе уникнути труднощів, наприклад, при перевірці контролюючих органів. Недосвідченим працівникам кадрових служб може здатися, що в оформленні кадрової документації нічого складного немає, але досвідчені кадровики погодяться, що навіть маленька недбалість чи помилка може завершитися великими проблемами і для працівника, і для керівництва, і для самого співробітника кадрової служби. Тому варто завжди тримати руку на пульсі, слідкувати за змінами в законодавстві та новинами для того, щоб уберегти себе та колег від проблем.
У цьому вам, шановні читачі, допоможуть експерти вересневого номера нашого журналу на тему «Кадрове діловодство», які поділилися своєю практикою та досвідом, аби ви уникали різноманітних помилок у складних ситуаціях.
Галина Таран у своїй статті розповіла про перелік кадрових документів із зазначенням строків їх зберігання.
Світлана Рибчун навела перелік обов’язкових кадрових документів, які повинні бути на кожному підприємстві, аби уникнути непорозумінь з боку представників органів державної влади, що перевіряють дотримання роботодавцем норм трудового законодавства. Потрібно пам’ятати, що наведений список документів не обмежений. Він може бути значно ширшим в залежності від специфіки діяльності та організаційної структури підприємства, установи, організації.
Марія Донець описала особливості формування особових справ працівників та зазначила, на які категорії працівників особові справи на підприємстві заводяться в обов’язковому порядку.
Про особливості розробки посадової інструкції розказала Оксана Гербач. Зокрема, експерт звернула увагу на випадки застосування інструкції, нормативно-правове підґрунтя посадової інструкції та надала рекомендації щодо кола осіб, відповідальних за розроблення інструкції.
Олена Осіпова розповіла про роботу з трудовими книжками. Автор зазначає, що уважність і чітке слідування нормативним актам – запорука якісної роботи з ними.
Тетяна Галайчук наголосила на порядку внесення змін, виправлення помилок у трудовій книжці.
Леонід Чернявський розкрив типові помилки, яких допускаються працівники кадрових служб під час реалізації Закону України «Про захист персональних даних».
Інеса Летич висвітлила питання про новий порядок компенсації єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для роботодавців, які виконують передбачені Законом про зайнятість умови щодо працевлаштування населення.
Олеся Павлинська та Лада Шелковнікова зазначили про особливий статус генерального менеджера готелю. У своїй статті експерти зупинилися на оформленні трудових відносин генерального менеджера з власником.
Катерина Папиш у рубриці «1С: поради кадровикам» розглянула, як програма «1С: 8.2 Зарплата і управління персоналом» може допомогти у разі необхідності надання працівнику відпустки без збереження заробітної плати.
Катерина Кошкіна у рубриці «HR-аспект» розказала про алгоритм складання HR-бюджету компанії.
У рубриці «Охорона праці» Сергій Блощаневич у статті «Турбота про людей, які створюють бренди» розповідає про створення комфортних, безпечних і нешкідливих умов праці персоналу.

Із побажанням порядку,
Катерина Гарманчук,
відповідальний редактор


Комментариев нет:

Отправить комментарий