14 марта 2011 г.

Перші кроки до співпраці

Віддані співробітники – звучить казково, міцна команда – мрія кожного керівника. Але реальність привносить в практику співпраці компанії з персоналом ще й інші поняття… У деяких сферах бізнесу високий рівень плинності кадрів вважається нормою: щоденний калейдоскоп нових облич, наприклад, у великих супермаркетах уже нікого не дивує.

Крім того, американські дослідники пророкують, що вже незабаром зміниться загальне уявлення працівника і роботодавця про правильну побудову кар’єри. Якщо сьогодні компанії акцентують увагу на багаторічному досвіді кандидата у певній сфері, оскільки така стабільність викликає довіру, то невдовзі слід чекати кардинальних змін. Прогнозують, що співробітники стануть більш мобільними та менше залежатимуть від роботодавця. Кар’єра буде складатися із серії відносно нетривалих епізодів. До 2025 р. економічна віддача від менеджера, який змінює вид діяльності, буде вищою, ніж у тих, хто цього не робить. Звісно, американська реальність далека від вітчизняної, але закономірно, що закордонні тенденції рано чи пізно подолають українські кордони.

Поза тим не викликає сумнівів, що процедура прийняття на роботу вимагає від кадровика відповідних знань, а від HR-менеджера – пильності ще під час першої співбесіди, аби ставка на певного фахівця обов’язково стала виграшною. Тим паче, що претенденти на вакансію часто вказують фальшиву інформацію про себе. Наприклад, сьогодні HR-менеджери все частіше провадять первісну оцінку кандидата за допомогою даних із соціальних мереж. Так, за інформацією Всеросійського центру вивчення громадської думки, 17 % росіян пишуть в своїх аккаунтах неправду про рівень освіти, 15 % – про займані посади, стільки ж розповідають байки про своє місце роботи.

Сьогодні нелегко знайти дійсно цінного фахівця, ще важче – оформити з ним трудові відносини так, щоб задовольнити потреби і роботодавця, і працівника. Про це розкажуть експерти березневого номеру. Правові гарантії при прийомі на роботу докладно висвітлені у статті Тетяни Цілик та Яни Костарєвої. Автори звернули увагу на обмеження, які встановлені законодавством для окремих категорій працівників, а також застерегли роботодавців про наслідки необгрунтованої відмови у прийомі на роботу. Крокуючи в ногу з часом, експерти виділили окремим розділом деякі нововведення проекту Трудового кодексу.

У статті Юлії Черкашіної та Олександри Глозман ви знайдете рекомендації щодо укладення трудових договорів. Також експерти поділилися особливо корисною інформацією, яка пов’язана із оформленням працівників відповідно до нового Податкового кодексу. Доповнив це питання Віктор Скопінцев, який тезово відзначив основні зміни у сплаті податків роботодавцями.

Щодо окремої форми трудового договору – контракту, то це питання на розгляд взяла Оксана Орлова, яка перерахувала категорії працівників, з якими можна укладати контракт; істотні умови такого документу та механізм його розірвання; переведення працівника на контрактну форму працевлаштування. Наталія Єфанова акцентувала увагу на укладенні контракту саме з керівником підприємства. Володимир Губенко охарактеризував категорії громадян, які мають переважне право на укладення трудового договору та залишення на роботі.

Юрій Костенко зупинився на такому важливому і часто необхідному етапі прийняття на роботу як випробування. Свою статтю автор доповнив зразком наказу, а також прикладами правильних записів у трудову книжку.

Завершується серія матеріалів про прийом на роботу статтею Яни Романенко, яка підійшла до розгляду теми з етичного боку, адже роботодавцеві важливо не лише дотримуватися законодавства, але й правил ділового етикету під час співбесіди.

Із побажанням вдалого вибору,

Тетяна Вареник,

відповідальний редактор,

ia@hrd.com.ua

Комментариев нет:

Отправить комментарий