15 августа 2012 г.

Кейс "Незнайомець у фірмових черевиках"


№ 8 (152) Незнайомець у фірмових черевиках


Дійові особи:
Липова Антоніна Олегівна – директор фірми «Вітряк».
Клинок Костянтин – менеджер з персоналу.
Юлія – секретар.
Ігор Іванович – незнайомець.

Цей серпневий ранок нічим не відрізнявся від інших спекотних літніх ранків. На вулицях міста була звична метушня. Люди поспішали на свої робочі місця: хтось пив каву з автомату, хтось читав пресу на ходу, хтось наздоганяв тролейбус.
Антоніна Олегівна, директор фірми «Вітряк», у таку спеку почувала себе особливо погано. Тиск то підвищувався, то понижувався, наче грав з нею у злий жарт. У жінки навіть з’явилася думка не виходити на роботу, проте вона не могла позбутися якогось поганого передчуття. Наче повинно було щось трапитись. Тому вона вирішила все ж таки не ризикувати. Вийшовши з будинку, жінка зрозуміла, що спізнюється. Враховуючи ранішні пробки, поїздка на власному автомобілі автоматично була відхилена. Жінка вирішила поїхати на маршрутці. Тиснява, задуха... Не було дивиною і те, що не поділили територію декілька пасажирів: літня жінка, намагаючись вийти з маршрутки, наступила на ногу чоловікові, який сидів поряд, та зіпсувала йому, як потім виявилося, новенькі фірмові черевики.
Антоніна вирішила не звертати увагу на звичну для громадського транспорту ситуацію та поринула у свої думки. Планувала робочий день. Аж раптом… той же ображений пасажир, якому наступили на ногу, вочевидь ненароком, штовхнув Антоніну. Реакція жінки була миттєво-негативною:
– Чоловіче, уважніше, ви ж не сам їдете! – дорікнула жінка.
Та Антоніна лише підлила масла у вогонь. У відповідь вона почула, що думає чоловік про ситуацію та про неї. Діалог вийшов «змістовний», всі виговорилися від душі.
– Не обтяжуйте себе подробицями, вашу думку я зрозуміла, – спокійно сказала жінка та вийшла з маршрутки з високо піднятою головою.
***
На порозі фірми «Вітряк» Антоніна Олегівна зустріла менеджера з персоналу Костянтина та секретаря Юлію. Хоча дівчина працює на фірмі нещодавно, у них з менеджером встигли зав’язатися «дружні» стосунки.
– Доброго ранку, Антоніно Олегівно! – привітно посміхаючись, сказали хлопець з дівчиною.
У відповідь же замість привітання почули:
– А мені здавалося, що ми вирішили питання із палінням на території фірми, – незадоволено сказала шефиня.
Директор відчинила двері, молоді люди зайшли за нею. Тільки-но Костянтин хотів закрити їх, як хтось цьому завадив. По ту сторону стояв незнайомий чоловік.
– Добродію, а ви хто будете? – поцікавився Костянтин.
– Це фірма «Вітряк»? – запитав незнайомець.
– Так, а  ви наш партнер чи клієнт?
– Хто там, Костю? – запитала директор.
– Антоніно Олегівно, це, скоріш за все, до вас…
– То запрошуй, – сказала жінка прямуючи до свого кабінету.
– Поки я порозмовляю з вашим шефом, підготуйте на перевірку кадрові та бухгалтерські документи, – наказав незнайомець Костянтину та Юлії.
***
Зайшовши до свого кабінету, Антоніна Олегівна почала швиденько чепуритися після пригоди в маршрутці. Інакше що подумає про неї гість?
У цей момент до кабінету, не стукаючи, зайшов незнайомець.
– Мене звати Ігор Іванович, – промовив чоловік.
– Ну, ось і познайомились, – спантеличено відповіла директор, поклавши на стіл дзеркало та гребінець. Перед нею стояв той самий чоловік у фірмових черевиках, з якими вони обмінялися «компліментами» в маршрутці. – Антоніна Олегівна, – промовила директор.
– Ми вже з вами сьогодні побалакали. Тепер прошу перейти до справи. Я, власне, прийшов до вас із перевіркою.
– Яка ще перевірка? Які у мене можуть бути з вами справи? – не могла второпати жінка.
– Думаю… Кепські, якщо на вас пишуть скарги колишні співробітники, – категорично заявив чоловік.
– Які ще скарги, ви взагалі про що? У мене з усіма співробітниками гарні стосунки!
Та в цей момент директор, все ж таки, говорила неправду. Нещодавно одну зі співробітниць (бухгалтера) довелося звільнити. Працівниця виявилася недобросовісною. Тому її і «попросили» за власним бажанням, хоча могли б звільнити і за статтею. А вона он як!..
Антоніна розчарувалася. Проте своїми думками з незнайомцем ділитися не збиралася.
***
Уважно прислухаючись до діалогу директора з незнайомцем, під дверима стояли Юлія та Костянтин. Саме в цей момент секретар пригадала історію, яку розповіла їй знайома. Нещодавно на фірму, де вона працює, навідався приємний молодий чоловік, який представився перевіряючим однієї з організацій, – переказувала Юлія. На той момент директор був у відпустці і бухгалтер надала чоловікові усі документи, які він просив та не просив показати.
– Уявляєш, – шепотіла Юлія, – чоловік виявив деякі незначні порушення та назвав їм суму штрафу, яку порадив виплатити неофіційно. Пояснив: якщо офіційно сплачувати – вийде набагато більша сума. Жінка вирішила заплатити одразу. І що ти думаєш? – продовжувала Юлія. – Після повернення з відпустки директор звільнив бухгалтера. А зателефонувавши в організацію перевіряючого, дізнався, що такий у них не працює і ніколи не працював. От тобі і маєш, – хвилювалася дівчина за свого директора. – Можливо, нам втрутитись?
***
А тим часом у кабінеті директора не вщухали перипетії.
– На підставі чого? Шановний, надайте свої документи! – ніяк не могла заспокоїтись жінка.
– Спочатку скажіть, на підставі чого ви звільнили Гринкову Світлану, колишнього бухгалтера? – не відступав чоловік.
– Спочатку пред’явіть документи та зареєструйтеся в журналі перевірок, а потім будемо розмовляти. Інакше я зателефоную до міліції, – жінка одразу зрозуміла, що дана особа не має жодного відношення до державних перевірок.
Підготувала
Катерина Гарманчук

Запитання:
1. Які документи має право вимагати керівник у перевіряючого? Що робити, якщо перевіряючий не пред’являє документи? (прокоментуйте відповідь на прикладі перевірки Держгірпромнагляду).
2. У випадку, якщо перевіряючий пред’явив документи, чи має право директор не допустити його до перевірки? Яку відповідальність несе роботодавець у випадку відмови  надавати документи на перевірку?
3. Чи може на фірму прийти перевірка на прохання колишнього працівника? (прокоментуйте відповідь на прикладі перевірки Держпраці).
4. Чи повинні попереджати керівника про перевірку та які документи повинні бути пред’явлені інспектором перед початком перевірки?
5. Що робити директору, якщо перевіряючий відмовляється зареєструватися в журналі реєстрації перевірок?
6. Чи повинен керівник попереджати підлеглих про перевірку? Чи мають право підлеглі надавати документи без дозволу директора і які?
7. Що може загрожувати директору і компанії у разі виявлення порушень законодавства про працю?

Комментариев нет:

Отправить комментарий