7 апреля 2010 г.

Ефект «ящірки»

Відомий усьому маркетинговому світові Сет Годін якось висловився про ірраціональність людської поведінки: більшість із нас каже, що прагне одного, а робить протилежне. Це протиріччя зумовлене так званою «ящіркою» в наших головах: частиною людського мозку, яка відповідає за страх і гнів та ненавидить зміни й ризики. Саме через «ящірку» ми уповільнюємо свій рух до мети і стаємо обережними там, де це взагалі не потрібно.
Ми хочемо бути успішними, але уникаємо відповідальності на керівній посаді. Прагнемо бути авторитетом для своїх підлеглих, проте майже нічого не робимо, аби стати на рівень вище від них. Хочемо бути розумними управлінцями, але шкодуємо час і кошти на додаткову освіту.
Ми прагнемо вести чесний бізнес і декларуємо високі моральні цінності для своєї компанії. При цьому розраховуємося з персоналом «конвертами» і уникаємо додаткових витрат, що неминуче пов’язані з утриманням найманих працівників.
Ми не любимо порожніх розмов, цінуємо чіткі та розумні поради. І водночас вдаємося до теоретичних розмірковувань, коли від нас самих потребують конкретної та лаконічної відповіді.
Квітневий номер часопису «Праця і Закон» практично позбавлений такого роду міркувань. Певною мірою стиль «запитання – відповідь» продиктований темою номеру. Погодьтеся, коли йдеться про власні гроші, найменше хочеться вдаватися до «ліричних відступів» та «екскурсів у історію». Тому під одну обкладинку ми зібрали найгостріші питання оплати праці. Коментують їх фахівці з трудового права та кадрові спеціалісти, які передусім цінують практичний досвід і можуть поділитися ним із колегами. Принципи оплати праці при тимчасовому виконанні обов’язків, при суміщенні посад, нарахування зарплати для працівників з ненормованим робочим днем, Положення про оплату праці та преміювання як невід’ємна частина колективного договору на підприємстві – ось лише незначна частина тем, які завжди викликають підвищену увагу фахівців з кадрової роботи та спеціалістів з персоналу. Не заглиблюючись у теорію, автори квітневого номеру подають інструменти та конкретні поради, покликані допомогти в організації ефективного процесу нарахування зарплати.
Звичайно, в рамках висвітлення теми заробітної плати неможливо оминути явище «зарплати в конвертах». Чим така «напівпрозора» фінансова політика небезпечна для підприємства і для керівників – поінформує Олександр Сачук, юрист компанії «Арка». А Наталія Пасько, директор київського представництва компанії Intercomp Global Services, розповість про відносно нову послугу на сучасному ринку – аутсорсинг заробітної плати.
Авторський колектив історії «Заступник без керівника, або Вічні тимчасові обов’язки» запрошує замислитися над правами та компетенціями співробітника, який змушений протягом певного часу виконувати обов’язки відсутнього колеги. Скільки функція «два в одному» коштуватиме роботодавцю – на це запитання відповідатимуть фахівці юридичної фірми «Коннов і Созановський» і незалежний експерт Надія Братанич.
Загалом неважливо, скільки ви сплачуєте своїм робітникам щомісяця. Не має особливого значення навіть те, чи нараховуєте ви персоналу квартальні премії, чи весь ваш колектив «сидить» на відсотках від прибутку компанії. Утім, якщо між задекларованим переліком цінностей компанії і реальністю, з якою щодня стикається персонал, існує невідповідність, – варто замислитись. Інакше «ящірка» вашого бізнесу може втратити «хвіст» – працівників, які щодня втілюють у реальність задуми про зростання прибутку і підвищення ефективності робочого процесу.
«Криза невідповідності» між декларованим і дійсним – одна з причин втрати власником контролю над своїм бізнесом. Тож поки «ящірка» не збирається тікати від вас – можливо, варто її заспокоїти?

З побажаннями гармонії,
Світлана Фальова,
відповідальний редактор,
sf@hrd.com.ua

Комментариев нет:

Отправить комментарий